16 Eylül 2010 Perşembe

Eski Dostlar # 3 / Ender Alkan

Eski dostlar serimizin # 3'ü ayağında konuğumuz Ender Alkan,nam-ı değer Teksaslı Ender..
Şimdiki nesil mahallede ben Sercan'ım,ben Volkan'ım diyorsa bizde hep ben Ender'im,Okan'ım derdik.
Benim Bursaspor'luluğum onun döneminde başladı.
Gerçekten çok duygulandım,röpörtajı yaparkende..
Her zaman benim için çok özel bir futbolcuydu.Ve ben Bursaspor'daki ilk kahramanımla röpörtaj yapma fırsatına eriştiğim için çok şanslıyım ona da çok teşekkür ediyorum..
Ondaki Bursaspor sevgisinin hiç azalmadığını görmek beni çok mutlu etti.
İşte o keyifli röpörtaj;



Senin cezalı olduğun maçları Teksas’ta izlediğin doğru mu?Teksaslı Ender lakabını buradan aldığını duymuştum.:)

Evet doğru.Birgün de inanılmaz olaylar oldu,bir taraftarı polisler yaka paça dışarı atıyorlardı,o taraftarda çıkmak istemiyordu,yerde sürüyüp darpta ediyorlardı,ben sahaya atlayıp polislerin elinde o taraftarı aldım ve sarıldım,ama polisleri 6 veya 7 tanesi bana saldırmak istedi,bütün stad yıkılıyordu nerdeyse,kulübeki hocalar ve futbolcular beni görünce olaya müdahale ettiler,daha sonra o taraftarla biz tribüne çıktık:)

Ender abi,ben biliyorumda,bilmeyen renkdaşlarım olacaktır,şimdi nerelerdesin ?

Ankarasporla anlaşmıştım ama malum takım kapatıldı,takımın büyük çogunlugu biz Bugsaşspora geçtik ve hedefimiz de Bursaspor gibi,Şampiyonluk.

7 yıla yakın bir süre Yeşil-Beyaz formayı terlettin..Özlüyor musun o günleri?

Elbette özlüyorum özlenmezmi o günler..Ben artık yarım Bursalıyım takımlarımda da her zaman forma numaram 16'dır..

2003 yılında,küme düşmekten son anda kurtulduğumuz Gençlerbirliği maçı..Sende o maçta 3.golü kaydetmiştin.Gerçekten unutulmaz bir maçtı,ne düşünüyorsun?

Evet,inanılmaz stresli bir maçtı,herkes neredeyse yürüyordu takımda bir tek benle Okan canlıydık ve sonuçta o kabusu bitirdik ama ömrümüzden herkes gibi gitti bir 5 sene.

Tabii ki bir Avrupa fatihinin Bursa Atatürk çimlerine gömüldüğü o unutulmaz gece..Torunlarımıza anlatacağımız o maç..Bursaspor 5-0 GS,ne düşünüyorsun?

İnanılmaz bir geceydi,benim için dahada önemliydi çünkü GS beni çok istemişti o sene,para ve takasla almak istemişlerdi olmadı ,sonra hülle yoluyla almak istediler ben kabul etmedim.Döndüm tekrar Bursa'ya.O yüzden daha da önem kazanmıştı benim için.. Müthiş bir yağmur yağıyordu,tribünler beni çagırdı ben bir anda tamamen üstümü çıkardım tribünler yıkıldı bağırmaktan bir anda..İnanılmaz iyi oynadık daha bile farklı olabilirdi sahada bize yeter diye rica ediyorlardı.O takım o maçtan sonra dağıldı,para yüzünden..Bir daha da bir arada oynamadık..

Bursaspor’da unutamadığın anılarını,hala görüştüğün futbolcu arkadaşların var mı? Bizlerle paylaşır mısın?

Olmazmı..GS beni çok istiyordu,ben Bursa'da çok mutluydum ama,gitme zamanım geldi sanırım diye düşünürken,görüşmeler olurken,bir sabah kapı çaldı bir açtım 3 tane 10 yaşlarında çocuk,ender abi bizi bırakmayacaksın değil mi dediler..O an o kadar kötü oldum ki..O anı o çocukların gözlerini hiç unutmadım..Murat Sözkesen,Şenol Karagöl,Adnan İlgin,Murat Hacıoğlu,Fatih Şen,Mustafa Er gibi eski takım arkadaşlarımla da hala görüşüyorum..Okan Yılmaz hakkındaki görüşlerin neler?

Okan Bursa'da oynadıgı dönemde en başarılı sporcularından biriydi...Formanın hakkını vermiştir,gelen kötü yabancılara ve hocalara rağmen benle beraber Bursaspor'un saha içersinde yükünü taşımıştır..

Bursaspor’un bu sezonki büyük yürüyüşünde,hep bizlerle olduğundan eminim.Bu Şampiyonluk hakkındaki görüşlerin neler?Gerçekten başarılan bir devrim miydi ?

Bu bir devrimdir ve Bursa'ya yakıştı..Geç kalınmış ama devamı gelecek bir devrimdir..Başarıda başta hoca,kaleci ve diger oyuncular ve yönetim,ve tabi ki o müthiş taraftarın imzası var..Her zaman en kötü günde bile deplasmanda dahi yalnız bırakmayan taraftarımız bu şampiyonluğu en çok hakeden kişiler..Çünkü belkide o taraftarların desteği olmasaydı Bursaspor şu anda Kocaeli'nin durumuna düşerdi.O gücü göre insanlar yönetici olarak takımın başında olmak istedi..

Ertuğrul Sağlam,hakkındaki görüşlerin neler?

İdealist,yetenekli,lider vasıflarının tümüne hemde efendi olarak sahip olan bir hoca..Lider olmak itici olmak ve gerektiğinde can yakmak gerektirir o bunları yapmadan çoğu zaman,herkesin sempatisini kazanarak şampiyonluga ulaştı.Yolu açık olsun..

Futbolu yakından takip eden biri olarak,Bursaspor bu sene bu yürüyüşü Avrupa’da devam ettirebilir mi?

Avrupa bence bu sene zor olabilir,çünkü ilk senesi,zaman geçtikce tecrübe kazandıkça daha başarılı olacaklardır.Bu sene ne yaparlarsa başımızla beraber,onları yine alkışlayacağız.Çünkü senelerdir o kadar para harcayıp başarılı olmayan 3 İstanbul takımından sonra Bursa ne yapsa başarılıdır...

Bursaspor taraftarı seni gerçekten özledi.Onlar hakkında ne düşünüyorsun,bir mesajın var mı?

Bende onları çok özledim,her zaman mesafeler ne olursa olsun gönlümüz aşkımız Bursaspor'dur.Devamlı Bursa'ya gidiyorum hala anılmak ve onlar tarafında sevilmek çok iyi hissettiriyor insanı..Bizi sevmeyende olabilir ama beni tanıyan herkes seviyor ve iyi anıyor,önemli olanda bu zaten.Ben Bursaspor formasını giymekten her zaman onur duydum ve elimden geleni her zaman yapmaya çalıştım,taktir onların..Onlar her zaman taraftar olarak görevini yaptı.Onlara en büyük başarılar yakışır..Onları gururla takip ediyorum ve zaman söylüyorum,Türkiye'nin en büyük ve gönülden her şartta destek olan tek Taraftarı Bursaspor Taraftarıdır..Ve Şampiyonluğu Analarının ak sütü gibi haketmişlerdir.

Teklifimizi kırmayıp,bizimle bu söyleyişi gerçekleştirdiğin için çok teşekkürler Ender abi.. Bursa her zaman senin evin Ender abi,Yolun açık olsun..

Teşekkür ediyorum.Allah'a emanet olun..

Hiç yorum yok: