26 Ağustos 2010 Perşembe

Eski Dostlar # 1 / Yakup Sertkaya

Eski dostlar röpörtaj serimiz söz verdiğimiz üzere Yakup Sertkaya ile başlıyor..
Yıllarca Yeşil-Beyazlı formayı terleten,hem küme düşme,hemde Şampiyonluk duygularını yaşayan Yakup ile,keyifli bir röpörtaj gerçekleştirdik,beğeniceğinizi umuyorum..
İşte Eski Dostlar köşemizin ilk konuğu olan Yakup Sertkaya röpörtajı..

Öncelikle Eski Dostlar köşemize konuk olduğun için çok teşekkürler..
Şu an nerelerdesin Yakup,futbol hayatın nasıl gidiyor?

Bucasporda iki sene üst üste şampiyonluk yaşadıktan sonra bu sene Balıkesirsporla anlaştım.

Yakup Sertkaya diyince,benim hep bir tarafım buruk oluyor açıkçası..Gerçekten bir çok maçımızı alan,o zaman takımın maestrosu gibiydin.Fakat,sonradan yollarımız ayrıldı..Bu konu hakkında ne düşünüyorsun ?

Gerçekten Bursaspor'da çoğu zaman çok güzel günlerim geçti çok güzel maçlar çıkardım,genelde ortasahada beyin görevi yapıyordum hem ofansif hem defansif anlamda katkı sağlamaya çalıştım.. Futbolu iki yönlü oynamayı seviyorum..Son senemde Bursaspor'la 2.ligde güzel bir şampiyonluk yaşadım..O zaman Raşit Hoca vardı başımızda süper lige çıktıktan sonra ben ve 14 ,15 arkadaşımlıa birlikte Bursaporla yollarını ayırmıştı..Tabiki Bursaspor'dan ayrıldığım için çok üzüldüm..Ama Bursaspor bana çok güzel dostlar kazandırdı ve çok güzel hatıralar bıraktı...

Yakup Sertkaya diyince,bir de benim aklıma karlı bir Yozgat akşamı geliyor.Süper Lige Büyük Yürüyüş’te çok önemli bir galibiyetti.Sanırım 1 gol 2 asist yapmıştın.O günleri özlüyor musun?

Gerçekten o Yozgat maçı benim ve Bursaspor açısından çok önemliydi,önemli bir viraj maçıydı.Ve ben çok güzel bir maç çıkardım iyi hatırlamışsın,bir gol ve iki asistle oynadım..Tabi ki Yozgat dönüşü benim için müthiş olmuştu.Tabii arkadaşlarla bazen bu güzel hatıraları konuşarak özlem gideriyoruz..

Sakarya’da küme düşerken sen,yanlış hatırlamıyorsam son dakikalarda oyuna girmiştin.Gerçekten çok kötü bir gündü.O zamanlar camianın gerçekten tecrübeli bir ismiydin.Neden 40 yıllık çınar devrildi?

Bursaspor'da yaşadığım en kötü günüm o gündü.Gerçekten müthiş bir atmosfer vardı adeta Bursa Sakarya'ya taşınmış gibiydi,fakat maç bitikten sonra her yer savaş alanına dönmüştü..Gerçekten kötü bir gündü..Son 10 dakika girmiştim maça 1-0 kazanmamıza rağmen 40 puanla ligten düştük.Önceki yıllarda camianın birçok bölümünde yanlış yapılan işler vardı buda bizim kulağımıza geliyordu tabii bunları maddeler halinde saymam mümkün değil.Bursaspor'da bence biz 1 yıl ceza çekip tekrar süperlige çıktık ve bundan sonra Bursaspor'un önü açıldı..Böylelikle dikkat edersen başarılar gelmeye başladı çünkü yanlışları görmeyi sağladı.

Sakarya’da yıkılan,biten bizler için o dönüşte hayatımızın en kötü yolculuğuydu.Sizin içinde hatırlamak istemediğiniz bir dönüş olsa gerek.

Aynen öyle hayatımda etrafımı hiç bu kadar karanlık görmemiştim tarifi zor bir üzüntü yaşadık..

Bursasporumuz,bu sezon tabuları gerçekten yıktı.Olmayacak bir işi başardı. Bursaspor’umuzun Şampiyonluğunun Türk futboluna katkıları ne olacaktır?Gerçekten bir devrim miydi bu?

Bursa şehri gerçekten bu başarıyı hak eden bir şehir oynadığım dönemlerde de her zaman bunu söylemeye çalıştım..Anadolu'dan şampiyon çıkarsa bu ilk Bursaspor olması gerekir diyordum çok şükür buda oldu..Türkiye adına çok anlamlı bir şampiyonluk oldu bence Türk futbolunda da devrim oldu düzgün bir federasyonla herkesin şampiyon olabileceğine inandırmış oldu..

Ertuğrul Sağlam hakkındaki görüşlerin neler?

Ertuğrul hoca gerçekten çok önemli bir insan haline geldi Türk futbolunda,teknik adam nasıl olur diye gösterdi göstermeye de devam ediyor..Tabi burda yardımcılarının hakkınıda yemeyelim eminimki onlarında katkısı büyüktür..Tam örnek alınacak bir teknik adam..Duruşuyla ve bilgisiyle..

Bursaspor’da oynadığın dönemde özlediğin,hala da konuştuğun kişiler var mı?

Birçok arkadaşım var o günlerden..Hala konuştuklarımda var..Bursa şehrini ve taraftarını çok özledim...

Büyük Bursaspor taraftarı hakkında ne düşünüyorsun?

Büyük Bursaspor taraftarı gerçekten inanılmaz etkili istedikleri zaman maçı kazandırır..Böyle yürekli taraftarı bulmak çok zor..O taraftarın önünde oynamayı gerçekten çok özledim..

Yolun açık olsun Yakup Sertkaya.Umarım bir gün,tekrardan yollarımız kesişir..

İnşallah tekrar dediğin gibi Bursaspor'un herhangi bir kategorisinde görev almak tekrar nasip olur..
Herkese selamlar,sevgiler,saygılar..

Eski Dostlar köşemizin # 2 konuğu nam-ı değer Bursalı Sinan.. Sinan Kaloğlu..

Bizi izlemeye devam edin..

Hiç yorum yok: