1 Eylül 2010 Çarşamba

Doğru Takımdayım !




Bursaspor TV muhabiri Koray Kundakçılar Tam Saha dergisi adına futbolcumuz Federico Insua ile bir röportaj gerçekleştirmiş. Bu röportajın içinde taraftarlarımızın ve tüm Bursa kamuoyunun kafasını kurcalayan soruların de cevapları mevcut.
Röportajdan kısa kesitler:

Koray Kundakçılar: Talihsiz bir sakatlık geçirdin. Ne zaman tam anlamıyla hazır olacağını düşünüyorsun?

Federico Insua: Ancak şu anda arkadaşlarımla birlikte çalışıyorum ve Ertuğrul Sağlam'ın  beni takımda görmek istemesi durumunda, oynamam için önümde hiçbir engel  kalmadı. 

KK: Kariyerini incelediğimizde ülken Arjantin'de parlak günler  geçirdiğini ancak yurt dışı serüvenlerinin o denli iyi geçmediğini  görüyoruz. Bunu neye bağlıyorsun. Uyum sorunu mu yaşadın yoksa yanlış  kulüp tercihleri mi yaptın?

FI: Yurt dışında oynadığım ilk gün 23 yaşındaydım. İspanya'da dil sorunu  olmadığından problem yaşamadım ve özellikle orada iyi bir performans sergilediğimi düşünüyorum. Daha sonra Almanya'ya gittim ve 34 maçın  32'sinde forma giydim. Buna rağmen Almanya koşullarına uyum sağlamam  kolay oldu diyemem. Dilin ne denli önemli olduğunu o günlerde anlamış  oldum. Eğer takım başarılıysa ve işler iyi gidiyorsa futbolcular da  iyidir ve sorun yoktur. Ancak işler kötü gittiğinde, itiraf ediyorum en  çok ben etkilendim. Ayrıca Meksika'da, Güney Amerika Kupası'nda finale  kadar çıktık ki, orada da iyi bir performans gösterdiğimi sanırım  anlatmama gerek yok. 

KK: Oyun tarzı olarak artıların ve eksilerin neler?

FI: Kendi pozisyonumda oynadığım her maçta istikrarlı bir görüntü verdim ve  başarılı bir performans sergiledim. Rakip kaleye yakın olduğum anlarda  bireysel becerilerimi daha iyi gösterme fırsatı buluyor olmam en güçlü  yanım. Eksilerim ise değişik pozisyonlarda oynadığım zaman, yani sağ  veya sol kanatta görev verildiğinde ortaya çıkıyor. En iyisini yapmaya  çalışıyor olsam da fonksiyonlarda farklılık olduğundan, asıl mevkiimde  gösterdiğim başarıyı o bölgelerde tekrarlayamıyorum. 

KK: Ertuğrul Sağlam'ın oyun felsefesi senin kendini göstermen için uygun mu? Bursaspor'da nasıl bir rol üstleneceksin?

FI: Ertuğrul Sağlam'ın oyun felsefesi, benim alışkın olduğum felsefeye çok  benziyor. Benim futbol karakterim ofansif tarza daha yatkın. Eminim,  Arjantinli arkadaşlarımla birlikte oynadığımda, takıma üst düzey katkı  sağlayacağım. 

KK: Futbolun dışında kalan zamanlarda ne yapmayı seversin?

FI: Doğrusunu söylemek gerekirse özel hayatımla ilgili konuşmaktan pek  hoşlanmam. Ancak ben de herkes gibi boş zamanlarımda televizyon ya da  film izlerim ve ailemle vakit geçirmeyi severim. Bu arada tabii şimdi de  Türkçe öğrenmeye çalışıyorum.


**Metnin Orjinali: http://www.tff.org/default.aspx?pageID=286&ftxtID=10726

Hiç yorum yok: