7 Şubat 2010 Pazar

Hafta Sonu Sohbetleri #1 Deniz Türkoğlu


DENiZ TÜRKOĞLU
(FLENSBUGER SpVgg 08)

FLENSBURG `DAN
ÜMiT MiLLi TAKIM´A !

Hafta Sonu Sohbetlerinde ilk konugumuz Flensburger SpVgg 08 Takimi´nin 1989´lu Türk forveti Deniz Türkoglu. Gecen sezon Ümit Milli Takimi´mizin Istanbul´daki kampina katilan yetenekli futbolcumuz ayni zamanda Flensburg´un en basarili sporcusu secilmis. Muhakkak izlenmesi gereken bir gencimiz olan Deniz Türkoglu güclü fizigi ve istekli futbolu ile göze batiyor. Geçen sene Almanlar´in ünlü spor programi Sportstudio´ya katilan ve Jürgen Klinsmann´a karsi yarisan ve futbola ilk başladığı günden bu yana 16 numaradan başka forma giymiyecek kadarda hasta BURSASPOR'lu olan Deniz´i dinleyelim simdi
.











Soru: Merhaba Deniz. Öncelikle ayirdigin zaman icin cok tesekkür ederim. Deniz Türkoglu kimdir? Kendini ve aileni tanitirmisin? Türkiye`nin neresinden geliyorsunuz? Tatillerde en cok nereye gidiyorsunuz?

Deniz: Röportaj sansi icin ben tesekkür ederim. Ben 1989 yilinda Almanyanin Stuttgart kentinde dogudum. Ordada futbola basladim, sonra 7 yasinda Flensburg´a tasindik. Iki tane kardesim var, birisi Ufuk, kücük kardesim 1990 dogumlu o da futbol oynuyor. Bir de ablam, Günes, 1983 dogumlu. Annemle Babam Bursa´dan geliyorlar, her 2-3 senede bir oraya gidiyoruz, cok akrabamiz var orda. Orada da tatil yapiyorum.Ailecek fanatik bursasporluyuz.






Soru: Bursa´nın en cok nesini seviyorsun?

Deniz: Bursa´nın en cok havasini ve yemeklerini seviyorum, Almanya´da böylesi yok, bir de insanlari, burada cogu kisi kendisini düsünüyor, Türkiye´de herkes bir arada, böylesi daha güzel. Bir de unutmadan, Maras Dondurmasi eksik Almanya´da.


Soru: Futbola ilgin nasil basladi? Ailen futbola baslama ve devam ettirme konusunda destek oldumu sana?

Deniz: Ben dedigim gibi Stuttgart taraflarinda 4 yasinda basladim futbola, kardesimle beraber baslamistik. O zamanlarda VFB Stuttgart´in secmelerine cagirilmistim. Sonucta ikinci olmustum, birinci olsaydim, kim bilir ne olcakti.



Soru: Ailen futbola baslama ve devam ettirme konusunda destek oldumu sana?


Deniz: Ailem hep arkamda, ne olursa olsun, babam annem kardeslerim hep yanimdalar ve cok destek oluyorlar, bu konuda cok sansliyim. Maclarim nerde olursa olsun, annem ve babam hep ordalar.

Soru: Flensburg 08´de futbol hayatin nasil gelisti? Kac yildir ordasin ve hangi takimlarda oynadin simdiye kadar?

Deniz: Ben 12 seneden beri Flensburg 08 da oynuyorum ve hep bir sene önden oynadim, yani hep 88 dogumlularla, ya da 87 dogumlularla oynadim. Böylede kendimi daha hizli gelistirdim. O aralardada 2 sene kaptanlik yaptim. Bir de 2 sene Almanya´nin Birinci Gencler Ligi´nde, yani Junioren Bundesliga´da oynadim. Flensburg 08´den önce SV Salamander Kornwestheim 1894 oynadim.



Soru: Takimi´ndan biraz bahsedermisin? Takim olarak hangi ligde oynuyorsunuz? Haftada kac gün antremaninz var?

Deniz: Bizim takim bu sene cok iyi, su an 5´inci Lig´de oynuyoruz ve üst taraflardayiz, ama 4 veya 3´üncü Lig´de de oynayabilirdik. Problem bizim yöneticilerde, paramiz cok az, onun icin hep bu alt liglerde oynuyoruz, malesef. Haftada 3 ya da 4 kez antreman yapiyoruz, bana göre cok az, bence 5-6 kere antreman olmasi gerekli. Antrenörlerimiz bu isi profesyonel yapamiyorlar, vakitleri kisitli.

Soru: Gecen sezon ve bu sezon Flensburg 08´de kac mac oynadin ve golün varmi?

Deniz: Gecen Sene 34 macin 33´ünde oynadim ve takimin en genc oyuncusu oldugum halde, en cok onayan kisilerden birisiydim. Toplam belki 150 dakayi kacirmisimdir. Bir tane maci tamamen oynayamadim, cünkü o gün ben Almanya´nin devlet kanali ZDF'in Sportstudiosun´a davet edilmisdim. Belki tanirsiniz, o show´da bir profesyonel futbolcuyla "Torwand" da, karsi karsiya mücadele ediyoruz. Topu duvarda iki tane daire seklindeki delikten en cok sokan kisi kazaniyor. Ben eski Alman Milli futbolcu ve Almanya Milli Takim eski teknik direktörü Jürgen Klinsmann´a karsi mücadele etmistim ve malesef 2-2 berabere kaldik. O sezonda 9 tane gol ve 11 tane asist yapmistim.

Bu sene suana kadar her oyunda oynadim. Takimin en iyi oyunculardan birisi oldum, ve hep 90 dakka oynuyorum. Su an 4 golüm ve 5 asisttim var. Insallah daha fazla goller atarim..




Soru:Bende tam oraya gelecektim. Geçen sene Almanlar´in ünlü spor programi Sportstudio´ya katildin ve Jürgen Klinsmann´a karsi yaristin bu olayı anlatırmısın bize? Neler yaşadın Klismann gibi bir efsane futbolcuyla yarışmak nasıl bir duyguydu?


Deniz :Evet, cok güzel bir duyguydu. Ben kizarkadasimla beraber bu showa baktik, ve kiz arkadasim dediki bana: Sen niye buraya katilmiyorsun. Bende hic düsünmemisdim, cünkü binlerce futbolcu katilmak istiyordu oraya. Sonra bir videoyumu gönderdim yarışmak için, bir gün sonra haber geldi, ve ben cok sevindim.
Oraya gelince cok büyük bir alana geldik, kiz kardesimle gitmisdik, ve bizi karsiladilar. VIP bölümüne girdik , Jürgen Klinsmanda girdi iceriye ve selamlasdik. Cok az konusduk, cünkü isleri vardi, showunun icinde mola oldu ve orda biras konusduk. Cok iyi bir insan, ama biras sinirliydi, cünkü o zaman Bayern Munih'in teknik direktoruydu ayni günde Bayern Münich de 2-2 berabere kalmisti.. Sonra benlede 2-2- berabere kalinca herkes güldü. Dejavu gibiydi. Ama cok güzeldi, okadar insanlarin önünde böyle bir insanla yan yana dikilmek onunla yarışmak muhteşem bir duyguydu.


Soru: Su ana kadarki futbol hayatinda unutamayacagin bir an varmi? Varsa ney?

Deniz: Benim unutamayacagim anlar cok ama en cok sevindigim an, Ümit Milli Takim´in kampina cagirilisim. Cok gurur duydum ve ailem de cok sevindi. Bütün arkadaslarim da sevinmisti. O günleri hic unutmayacagim. Bir de 2008 senesinde, Flensburg´lular tarafindan senenin en iyi sporcusu secildim. Cok güzel bir andi, bunu da hic unutmayacagim.







Soru: Forvet olarak özelliklerinden bahsedermisin? Hangi özelliklerin ön plana cikiyor?

Deniz: Forvet oyuncusu, her zaman hirsla ve istekle oyanamasi gerekiyor. En önemli özellikler, hiz, yani hizli oyanamak ve güc. Bu ikisi cok önemli. Sogukkanli kafa ve sicak kalple oynamalari gerekiyor. Bir de iste dedigim gibi, istemek, gol atmak icin her yolu deneme ve her topa yetisme istegi.

Soru: Su an kendine ne gibi bir hedef koydun?

Deniz: Öncelikli hedefim, sakatlanmamak, cok önemli, yoksa futbolu unnutabilirim. Sonra tam anlamıyla profesyonel bir kulübe geçmek istiyorum, bunun icin her yoldan gitmeye hazirim. Tabi bide Söylememe gerek varmi bilmiyorum ama hayatdaki tek hayalim Bursa Atatürk Stadına Bursaspor formasıyla çıkmak.



Soru: Örnek aldigin bir futbolcu varmi? Varsa neden o isim?

Deniz: Benim örnek aldigim futbolcu aslinda yok. Kendi kafama göre oynuyorum. Ama en cok sevdigim oyuncu Zinedine Zidane. Cok akilli ve cok güzel oynuyordu. Her pozisyonda en akilli olanini yapardi, bir de cok yetenekliydi.



Soru: Türkiye Ümit Milli Takimi ile Türkiye´de 2008 yilinda kampa katildin. Bu konudan bahsedermisin? Nasil gelisti olaylar?Sonradan Türkiye Futbol Federasyonu ile kontagin oldumu?

Deniz: Ben o konuyu dogru algilayamadan basladi. Köln´den Türk Futbol Federasyonu´nun Bürosundan telefon gelmisti ve anlattilar herseyi. 4 gün sonra Türkiye´deydim, cok cabuk oldu, ve cok güzeldi o 4 gün Istanbul´da. Arkadaslarima anlatmistim, kimse inanmiyordu, sonra Flensburg 08´in bürosu´na bir mektup geldiginde inandilar. Sonradan cok kontak olmadi, hic birsey de bahsedilmedi, nasil devam edecek, ya da ne zaman yine konusacagiz diye. Ama bir kac hafta önce yine Köln´deki TFF bürosuyla konustum. Simdi bekliyorum ne haber cikcak diye.




Soru: Alman yetkililer izleyip seni hic milli takimlarina cagirdilarmi? Veya bölge karmasi gibi buna benzer kadrolara cagirildinmi?

Deniz: Almanya´nin Milli Takimi´na daha cagirmadilar ama Schleswig-Holstein Eyaleti´nin bölge karmasinda 4-5 sene oynadim.
Bir de Sporthochschule Köln´deki (Köln Spor Yüksek Okulu) teknik testlerde, bölge karmasinda, Almanya´nin en iyi 10 kisisinden biri oldum. Bundan dolayi cok gurur duydum. Bu test sonuclari simdi Köln Spor Yüksek Okulu´nun arsivlerinin icinde

Soru: 2008 yilinda Türk Milli Takimi´nin Avrupa Sampiyonasindaki basarisini izlemisindir. Ne hissettin o zamanlar? Milli Takimimizin performansi hakkinda ne düsünüyorsun?

Deniz: Bizim Milli Takim basaraliydi, cünkü sonuna kadar kostular ve mücadele ettiler. Ama daha iyi olabilirdik. Fatih Terim´in kadrosu bazen iyi degildi, yanlis oyunculari koydu ama tabii ki kendisi bilir.


Soru: Kendinle ilgili gazetede en cok okumak istedigin baslik ne?

Deniz: En güzel baslik, "Deniz Türkoglu Bursasporu attigi golle sampiyonlar ligi sampiyonu yapti." basligi benim icin. Inaniyorum Bursasporumuz bir gün şampiyon olacak Bursasporumuzu samiyonluga götürmek cok muhtesem birsey.



Soru:En sonunda Bursaspora gelebildik.Geçenlerde almanyada verdiğin bir rapörtajda Bursasporun şampiyon olmasını istediğini belirtmen benim şahsen çok hoşuma gitti.Bursada bile bursaspordan haric takımları tutan insanlar varken senin yüzlerce km ilerden boylesine bursaspora bağlı olman çok güzel bir şey. Neden Bursaspor desem sana ?

Deniz:Cok güzel bir soru. Ben kendim bildim bileli bursasporluyum. Hep bursasporu tuttum, ve sonsuza kadarda bursasporu tutacağim.
Bursaspor benim icin,her zaman tek sevda hafta sonları kendi maçımdan çok bursasporu düşünüyorum.
Cok insanlar bana soruyorlar... Hangi takimi tutuyorsun, galatsarayimi, fenerbahceyimi, yada besiktasimi? Bende hep... hayir arkadasim, bursasporu tutuyorum diyorum, çünkü ben gerçek bursasporluyum .
Yesil-beyaz renkler benim için dünyanın en güzel ve en anlamlı renkleri .Bugüne kadar oynadığım bütün takımlarda hep 16 numarayi tasidim büyük bir gururla ve bundan sonrada hep taşıyacam.






Soru:16 Yaşında Bursaspora gelmiş galiba sonra geri dönmüşüm nasıl gelişti o olay?


Deniz:Evet 16 yasinda Bursaspor´da antremana cikmistim Teklif de ettiler ama o sirada daha okulum bitmemisti ve annemlerin gözünde kücüktüm daha. O senede türkiyeye tatil yapmaya gelmiştik, ve orda oluncada düsündük.... Benim Babam kontak kurdu kuluple kendiside fanatik bursasporludur bursasporda oynamamı ister hep ve bana bursaspordan antremana cıkma izni verdiler. sonra antremana çıktım . Antrenör enönce inanmiyordu 1989 dogumluyum diye. Beni daha yasli tahmin etti. Biraz isindik ve mac yapdik, cok iyi gecdi. Ingilteredende br oyuncu vardi, ama onu istemedilerdi. Antremandan sonra Adnan Örnek Beyle konusduk. Iyi oynadin dedi, ve bursaspor altyapısına almak istediler beni., ama ya annem ya babam yanimda olması gerekiyormuş. Ama bizim aile düzenimiz burda olduğundan kimsenin orda kalma şansı yoktu, cünkü benim yasim cok genc di ve okulum vardı, onu bitirmek istiyordum. Simdiki aklım olsa ailemi ,okulumu bırakır gelirdim bursaspora ama o zaman ailemin dediğini yapmak zorundaydım yinede kismet böylemis diyelim.Ben inanıyorum birgün mutlaka giyecem o formayı.

Soru:Bu sene almanyadan baktığın zaman nasıl görüyorsun Bursasporu? Sene Sonunda avrupa kupalarına katılabilirmiyiz ?


Deniz:Valla cok iyi gidiyoruz bence. Ankaragücünü yensek daha iyi olacaktı. , yinede cok iyi bir takimimiz var, ve ben kesin düsünüyorum... avrupa kupalarina katilcaz.Bende maçlarına gidebilecem.
Bir Forvet Oyuncusu olarak Sercan Hakkında Düşüncelerin neler ?
Çok iyi oyuncu böyle devam edip bizi şampiyon yapsın sonra avrupada bir külübe gitsin.

Soru:Birazda geçmişe gidelim.Her Bursasporlunun hayatindaki en acı günü 15 mayıs 2004'de 2.lige düştüğümüz gün yaşanan olaylardır. Sen neler hisettin o zaman ? Bursasporun 2.lige düşmesi seni nasıl etkiledi?

Deniz :Daha dün gibi geliyor bana. Tabiiki cok üzüldüm ve ağladım , ve aslinda bir sene sonra süper ligde cikariz diye düşündüm , ama oda olmadi malesef.. Sonra Süperlige cikinca burda ailemle cok sevindik ve kutlamalar yaptık,çok şükür şimdi görüyoruz süper ligin en iyi takımlarından birisiyiz.
Soru :Birde beşiktaş konusu var tabi.Her Bursasporlu nefret eder beşiktaştan. Sana ilerde çok iyi bir teklif yapsalar dahi beşiktaşta oynarmısın?
Deniz : Şimdi teklif yapsalar kesinlikle oynamam gitmem o takıma ama bursasporda oynarsam ve bursaspor beni beşiktaşa verince çok büyük paralar kazanıp şampiyon olabilecek kadro kuracaksa kendimi o zaman diğer bursaspor taraftarları mutlu olsun diye feda edebilirim ama dediğim gibi bursasporumuz çok para kazanacak olması lazım yoksa hayatta oynamam.



Soru:Senin için Bu kelimeler ne ifade ediyor.

Deniz:
BURSASPOR = Tek aşkım

Yeşil-Beyaz= Yaşama Sebebim

Teksas= Her maç içlerinde olabilsem keşke

Ertuğrul Hoca=Adam gibi adam

Nejat Biyediç=Efsane

Beşiktaş=Nefret

Soru:Son olarak Bursaspor Taraftarlarına mesajın varmı?

Deniz:Hiç bir zaman umitsiz olmasınlar kimseden küçük görmesinler kendilerini .Böyle bir takımın taraftarı oldukları için her zaman gurur duysunlar .Dünyada tek büyük takım vardır oda bursaspordur. Ayrıca almanyada yaşayan Bursasporlularıda maçlarıma davet ederim.

Tskler Deniz bu sohbet için ve bize vakit ayırdğın için.

Ben tsk etmem lazim. Bursasporlularla konuşmak benim için büyük keyif.. Insallah Bursasporda 16 numarayla görürsünüz beni!

Bizde 16 numara taraftarın :)

Bende taraftarım zaten :)

Yani bayern Munich bile istese illa bursaspora gelip 16 numarayı giyeceksin :)

Yok, tabiiki bayern isterse oynarim orda 16 numarayla bütün bursasporluları temsil ederim . Ama bursasporu daha cok seviyorum,hayattaki tek anlamlı şey benim için.














Hiç yorum yok: