1 Şubat 2010 Pazartesi

Bir yükseliş hikâyesi: Ozan İpek ( Tam Saha Dergisi)







Gerrard8 bugun gundemi ozan ipek olarak belirlemiş bizimde katkımız olsun.Bugun yayına çıkan Tam saha dergisine verdiği raportajı koyalım okuyan vardır okumayan vardır.


Bir yükseliş hikâyesi: Ozan İpek 01.02.2010



Turkcell Süper Lig'de ilk yarının en dikkat çekici isimlerinden biri oldu. Daha 1 yıl önce TFF 2. Lig'de top koşturan genç futbolcu, geçen sezonun sonlarına doğru şans bulmaya başladığı Bursaspor'da bu sezon ilk on birin değişmez isimlerinden. Hedeflerinin Avrupa kupalarına katılmak olduğunu söylerken, son haftalara zirve yarışı içinde girmeleri halinde şampiyonluğu da zorlayacaklarını belirtiyor.


Röportaj: Koray Gürtaş / TamSaha


Geçtiğimiz sezonun devre arasında geldiğin Turkcell Süper Lig'de sezonun ilk yarısında en yüksek performans gösteren oyunculardan biriydin. Futbol kariyerinin kısa bir özetini alabilir miyiz?


Futbola 1999 yılında Antalya'nın amatör takımlarından DSİ Spor'da başladım. 2004 yılına kadar burada oynadım. Daha sonra iki sezon Batman Petrolspor, iki sezon da Kahramanmaraşspor'da forma giydim. 2008-2009 sezonunda Bucaspor'a geldim. Geçen sezonun devre arasında ise Bursaspor'a transfer oldum.


Bucaspor'da çok iyi bir performans yakalamıştın. Kanat oyuncusu olmana rağmen bol sayıda gol de attın. İzmir günlerinden biraz bahseder misin?


Bucaspor'da oynarken 10 gol attım. Kanat gibi oyuna başlıyordum ama daha sonra serbest oynuyordum. Bu oyun tarzı performansımı yukarılara çekti diyebilirim. Takımdaki uyum da başarılı olmamda bir diğer etkendi. Bucaspor gerçekten çok iyi kurgulanmış bir ekipti. Zaten sezon sonunda da Bank Asya 1. Lig'e çıkmayı başardılar.


Eski takımın Bucaspor, oyuncu yetiştiriciliği ile öne çıkan bir kulüp. Başarılarının sırrı ne, onları izleyebiliyor musun? Sence Süper Lig'e çıkabilirler mi?

Evet, söylediğiniz gibi altyapıya çok önem veren bir kulüp. Başarılarının sırrı da buna dayalı. Altyapıda çeşitli yaş kategorilerinde kendi aralarında oynayan gençler, A takıma çıktıklarında artık futbollarını pekiştirmiş bir ekip haline bürünüyor. Bucaspor da bunu çok iyi organize ediyor. Şu anda Bank Asya 1. Lig'de üst sıralardalar ve Turkcell Süper Lig'e çıkmaları bence sürpriz olmaz. Televizyondan maç özetlerini hiç kaçırmadan takip ediyorum.


Geçen ay Ziraat Türkiye Kupası'nda Tarsus İdman Yurdu'na karşı oynadın. Daha geçen sezon onların bulunduğu ligdeydin. Bu maça hangi duygularla çıktın?

Evet, henüz 1 yıl önce TFF 2. Lig'de top koşturuyordum. Kısa bir süre sonra kendimi Turkcell Süper Lig'de buldum. Değişik bir duyguydu. Profesyonel oyuncuyuz. Bugün buradayız yarın başka yerde olabiliyoruz. Umarım bundan sonra hep Süper Lig'de yer alabilirim.

Bursaspor'a transferin gündeme geldiğinde neler hissettin?


Birkaç Süper Lig takımı daha beni istiyordu. Ancak ben Bursaspor'dan gelen teklife daha sıcak baktım. Arkadaşlarımla da görüştüm, hepsinin görüşü, Bursaspor'un en iyi takım olduğu yönündeydi. Bursa kentinin güzelliği, şehrin takımına olan bağlılığı, taraftarın coşkusu beni Bursaspor'a çeken unsurlardı. Bugün Bursa'da bulunmaktan dolayı çok mutluyum.


Futbolunda en çok hangi yönlerini beğeniyorsun?


Mücadeleci bir yapım var. Ortalarımın da iyi olduğunu söylüyorlar.


Peki ya geliştirmen gereken özelliklerin?

Oyun içerisinde tempomu yükseltmem gerektiğini düşünüyorum. Defansa yardım anlamında da kendimi geliştirmem gerekiyor.


Solak olmanın avantajları neler. Nadir bulunduğu için daha çok şansınız mı var?


Solak oyuncu ülkemizde gerçekten de az bulunuyor. Bu biraz avantaj gibi gözükebilir.


Kariyerinde şampiyonluk yaşadın mı?


Antalya'da DSİ takımında altyapıda çeşitli yaş gruplarında şampiyonluk sevincini tattım.


Bursaspor ilk yarıyı çok iyi bir yerde bitirdi. Şampiyonluk şansını nasıl görüyorsun?


Bizim takımın hedefi belli. Sezon başında yönetim kurulumuzun koymuş olduğu Avrupa kupalarına giden bir Bursaspor hedefi için çalışıyoruz. Sezonun ilk yarısını üçüncü sırada tamamladık. Diğer rakiplere baktığımızda şampiyonluk yarışı içerisinde yer alıyoruz. Son haftalarda da bu yarış içerisinde kendimizi bulabilirsek neden böyle bir fırsatı kaçırmak isteyelim ki?

Beşiktaş maçındaki oyununla tüm Türkiye'yi etkiledin. O maçı biraz anlatır mısın? Sonrasında nasıl tepkiler aldın?

Hatırlayacağınız gibi çok kötü saha koşulları altında müsabakaya çıkmıştık. O gün takımımızın göstermiş olduğu fiziksel mücadele üst seviyedeydi. Herkes çok iyi bir oyun çıkardı. Ben de maçta ilk golü atmıştım. Maçın son dakikalarında galibiyete ulaşabildik. Bursa'da herkes bizden galibiyet bekliyordu. Onların beklentilerini karşılayabildiğimiz için ayrıca çok mutlu olduk. Gecenin geç saatlerinde bizi Yalova'da karşılamaya binlerce insan gelmişti. Benim için çok özel günlerden birisi oldu. Maçın sonrasında gerek medyadan gerekse arkadaşlarımdan çok güzel tepkiler almıştım. Umarım bu tür galibiyetlerimiz sürekli devam eder.

İkinci yarı daha mı zorlu geçecek? Çıkış beklediğin takım var mı?


İkinci yarı geçmiş sezonlara bakıldığında her zaman daha zorlu geçmiştir. Çünkü ikinci yarıda artık tüm takımların gerçekçi bir hedefi oluşmuştur. Küme düşmeme mücadelesinden Avrupa kupalarına katılabilme ve şampiyonluğa kadar birçok konuda takımlar birbirleri ile kıyasıya mücadeleye girecekler. Çıkış beklediğim takım ise Antalyaspor.

Milli Takım beklentin var mı?


Her futbolcu gibi en kısa sürede Milli Takım'da forma giymek istiyorum.


Bursaspor'un başarısında en büyük pay sahiplerinden biri de Teknik Direktör Ertuğrul Sağlam. Onu anlatmanı istesek ilk sıralara hangi özelliklerini koyarsın?


Kendisine sevgimiz, saygımız çok büyük. İnsan birisine hayatı boyunca kızamaz ya, işte o bu tür bir insan. Çok âdilane davranıyor. Kadronun dışında kalan oyuncular bile ona kızmıyor.


Avrupa'da hangi ligde oynamayı isterdin?


Milan kulübünü çok seviyorum. O yüzden İtalya'da oynamak isterdim.


Futbol kariyerinde en üzüldüğün ve sevindiğin anlar hangileri?

Antalya'da DSİ formasını giyerken genç takımda Türkiye Şampiyonası'nın finalinde gol atmıştım. O anı unutamıyorum. Yine Antalya DSİ'de bu kez Süper Amatör Lig'de kaçırdığım penaltı atışı nedeniyle küme düşmüştük. O an futbolda en üzüldüğüm anlardan birisidir.

Hiç yorum yok: